maanantai 10. kesäkuuta 2013

-

"Milla thank you so much for talking to me. I have made my decision and I am sad to say that we have chosen another girl to be our au pair. Don’t be disheartened you were an excellent candidate for the job and I am sure you will find a family very very soon."

Olen etsinyt host familya enemmän tai vähemmän aktiivisesti viiden kuukauden ajan, eikä yksikään perhe ole ottanut minuun oma-alotteisesti yhteyttä kertaakaan. Ei yhtään kertaa. On vaikeaa yrittää pitää toivoa yllä, kun viikkojen panostuksen jälkeen saan kylmät vedet niskaani kerta toisensa jälkeen ja päädyn takaisin lähtöpisteeseen. Ehkä pitäisi vaan luovuttaa ja jäädä Suomeen.

15 kommenttia:

  1. Voimia, kyllä se perhe sulle vielä jostain löytyy! Nyt vaan keskität kaiken energian sen etsimiseen :) Nyt jo luovuttaa niin myöhemmin kaduttaa varmasti.

    Minkä sivustojen kautta oot perhettä hakenut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista! Voimia tässä kyllä tarvitaan, tuntuu aina yhtä turhauttavalta alottaa koko tää prosessi alusta ja jotenkin vaan blaah en jaksa tällä hetkellä yhtään uskoa itteeni. Pitää tässä keräillä itseäni, nyt tuntuu hyvältä ajatukselta velloa pettymyksessä...

      Ja oon hakenu perhettä oikeestaan aika monesta paikasta, au pair world nyt on se varmaan perus ja oon käyny muutamalla muulla samankaltaisella sivustolla + selaillu foorumeja. Ehkä se the right family jostain vielä ilmestyy, toivon ainakin niin!

      Poista
  2. EIKÄÄÄ :((((( toi on niin epäreiluu! Oisin niin toivonu et sul ois onnistanu niiden kanssa! Tota tunnetta ei saa pois millää.... Mikään ei oo nii turhauttavaa ku kirjotella päivästä toiseen viestejä ja hakemuksia perheille ja kerta toisensa jälkeen pettyä :( mut älä luovuta!! Kyl me löydetään vielä perheet :) tsemppii tosi paljon!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, olin vielä yhdellä leirillä keskellä-ei-mitään kun sain ton tiedon ja olin vaan että JOOOOOOOOH! :D Kamalaa, mutta ehkä tästä toisaalta myös oppii jotain, kun kerta toisensa jälkeen joutuu pettymään. Oon ainakin sinnikkäämpi sit tulevaisuudessa! Ja kiitos tsempeistä. :)

      Ootko hakemassa nyt perhettä ihan kokonaisvaltaisesti Briteistä, vai onko siulla joku tietty alue jonne haluaisit lähteä?

      Poista
    2. Joo totta, sinnikkyyttä ainakin oppii jos jotain :D mutta mä uskon siihen et sinnikkyys vielä palkitaan jonain päivänä!!
      Joo siis aikalailla kaikkialle oon hakenu, en ihan kaikista pohjosimpiin ja syrjäsimpiin, koska tarkotus ois kuitenki kierrellä paljon uusiakin paikkoja ja syrjäkyliltä lähteminen on aina niin haasteellista...
      Ootko säki hakenu vaan yleisesti britteihin?

      Poista
    3. Toivotaan näin!!! Ja miulla tässä asioita vaikeuttamassa on se, että haluisin ehdottomasti Lontooseen... Ei tarvii olla siinä ihan keskustassa, mutta kuitenkin niinku siinä kaupungissa. Jos ei ala nappaamaan vielä kesän jälkeen, niin pitää ehkää alkaa hellittämään ja olemaan avoimempi :D!

      Poista
  3. Voi ei :( Mä niin pidin peukkuja sulle pystyssä! Kumma juttu muuten ettei perheet ole sulle lähettänyt oma-aloitteisesti viestejä, voiskohan vika olla sun profiili-teksteissä? Siis en todellakaan tiedä onko näin, mutta mä ainakin perhettä etsiessä muutin niitä tiuhaan tahtiin. Mutta niinkuin aikaisempi kommentoija sanoi, että jos sä tätä oikeesti haluut ni tähän pitää panostaa! Mä itse saatoin lähettää noita viestejä perheille parikin tuntia päivässä. Kannattaa olla haukkana siellä paikalle, koska jotkut perheet tarvii kiireisesti au pairia! Tsemppiä Milla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Peukutuksen voima ei ollut tarpeeksi kova. :( Mutta toisaalta, aina kun joku perhe hylkää miut niin tulee vähän ajan päästä sellanen olo että ehkä tän pitikin mennä näin ja jossain on joku parempi perhe odottamassa.

      Ja joo, oon rukannu noita profiilitekstejä varmaan sata kertaa ja vielä kysyny noilta perheiltä että mitä voisin tehdä paremmin ja ne on sanonu että olin tosi hyvä ehdokas ja profiiliteksteissä ei oo mitään vikaa :D Että en sitten tiedä... Kiitos tsempeistä. :) Ja tsemppiä hei sulle sinne Englantiin!

      Poista
  4. Joo hei, ehdottomasti jatkat etsimistä! Mäkin etsin tosi kauan perhettä, mulla syynä saattoi olla se että hain hirveän aikaisin jo vaikka mun lähtökuukausi oli kesäkuu. Siinä sitten tuli monet (tarkoitan MONET) perheet hylänneeksi mut. Mä lähetin ihan mielettömästi hakemuksia ja tämäkin perhe tuli vähän puskien takaa mulle! Kyllä sä löydät, usko siihen! Mä tiedän että sä löydät perheen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että kuitenkin loppujen lopuksi löysit perheen! Tuo hakemusten kirjottaminen on kyllä aina vähän nihkeetä, varsinkin kun ei enää jaksais panostaa silleen henkilökohtaisella tasolla ja tekis mieli vaan copy + paste sama teksti... Kirjoitin kyllä tänään äsken yhdelle perheelle tosi pitkän ja uuden tekstin, jospa tää nyt vielä tästä.

      Kiitos kommentista ja uskosta minuun, lämmittää mieltä!<3

      Poista
  5. Moikka!

    Samassa veneessä ollaan, itsekin etsin kuumeisesti perhettä au pair worldistä. Ei pidä luovuttaa, ja terve omakehu ja hyvä asenne varmaan auttaa :) Etsitkö perhettä pelkästään Englannista? Itse olen huomannut että mm. ranskalaiset, espanjalaiset ja italialaiset perheet laittavat haakemuksia ahkerammin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Kiitos tsemppauksesta, on vaan välillä hirveen vaikeeta jaksaa nähdä asiat positiivisesti. Ja kyllä, Englanti on aina ollu miulle se haave ja unelma, enkä ainakaan tällä hetkellä nää itteeni lähtemässä mihinkään muuhun maahan. Pitää sitten varmaan miettii tarkemmin, jos en ihan oikeesti oo saanu kesän loppuun mennessä perhettä...

      Toivottavasti siulla nappaa pian! :)

      Poista
  6. Mulla on myös tuo sama ongelma perheen etsinnän kanssa, aina tulee lopulta kieltävä vastaus. Ihan sama kuinka paljon panostaisi, kirjoittaisi pitkiä meilejä ja puhuisi Skypessä ja yrittäisi antaa itsestään mahdollisimman rehellisen kuvan, niin silti aina joku toinen vie paikan nenän edestä. Kyllähän tämä tekee varmasti vahvemmaksi, kun tulee torjuntoja toisensa perään, mutta ei se kivaakaan ole. Juuri eilenkin yksi perhe, jonka kanssa todella tunsin jotain "yhteenkuuluvuutta", ilmoitti että ovat valitettavasti päätyneet valitsemaan toisen ehdokkaan.

    Tuntuu, että tässä tulee kohta kiire, kun viimeistään syys-lokakuussa haluaisin kuitenkin lähteä. Perhettä oon etsinyt jo maaliskuusta lähtien, nyt viime aikoina oon kyllä miettinyt, että onko mun kriteerit liian tiukat, kun haluaisin Espanjaan ja juurikin Madridiin tai sen lähettyville... Täytyy kai vaan jatkaa etsintää ja uskoa, että se oikea perhe jostain löytyy! Onnea sullekin etsintään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa ja kamalaa, että muutkin on joutunu kokemaan samaa! Oon myös tuntenu parinkin perheen kanssa tuota yhteenkuuluvuutta ja oon myös näiltä perheiltä saanut kuulla että oon esimerkiks kolmen parhaan joukossa jne mutta silti aina saan sen viestin "valitettavasti valitsimme toisen". Huoh.

      Miullakin alkaa tässä jo kohta tulla paniikki, koska olisin ihan valmis lähtemään jo elokuussa ja au pair worldissa on tunnus ollu jo tammikuusta lähtien. Ja tosiaan haluisin ehdottomasti Lontooseen, joten tääkin rajaa tosi paljon näitä perheitä pois mutta... Yritän nyt saavuttaa näitä unelmiani, jos ei nappaa niin sitten pitää muuttaa toimintasuunnitelmaa! :)

      Kiitos kommentista, toivottavasti kohtaat pian sen oikean perheen!

      Poista
  7. Jos yhtään lohduttaa, niin mun neljästä aupair-pestistä kaks päätöstä on tapahtunu about parin viikkoa-yhtä kuukautta ennen lähtöpäivää. :) Monet perheet tekee myöhään päätöksiä ja kesän myötä varmasti tulee taas uusia perheitä jotka ettii aupairia. Tsemiä! :)

    VastaaPoista